13/11/2012

Groundspotting: LKS Naprzód Czyżowice

Jadąc z Rogowa do Wodzisławia przejeżdża się przez wieś Czyżowice, która ma swojego reprezentanta w IV grupie katowickiej okręgówki. Pomiędzy meczami Przyszłości i Odry miałem wystarczająco dużo czasu, więc postanowiłem w Czyżowicach zrobić sobie postój, by zajrzeć na boisko miejscowego Naprzodu. Niespodziewanie trafiłem nawet na ligowy mecz… :)

… a dokładniej to na końcówkę ligowego spotkania z Naprzodem Rydułtowy, wygranego przez gospodarzy 2:1. Na czyżowicki stadion wszedłem, gdy na zegarze dochodziła już godzina 16:00 i nim dobrze się rozejrzałem, mecz się zakończył, więc do statystyk nie będę go dodawał (chociaż w wakacje  w Brzesku widziałem niewiele więcej :P ). Zastanawia mnie tylko, dlaczego mecz trwał tak długo, skoro rozpoczęcie zaplanowane było na 14:00?

Naprzód Czyżowice, jak już wspominałem, występuje obecnie w IV grupie katowickiej okręgówki. Na tym szczeblu czerwono-czarni rywalizują nieprzerwanie od 2003 roku, zatem obecny sezon jest ich dziesiątym w „okręgówce” i chyba w najbliższym czasie nigdzie się nie ruszą. Po rundzie jesiennej Naprzód z dorobkiem 18 punktów plasuje się w środku tabeli (malkontenci powiedzą, że w dolnej połówce tabeli, bo zajmuje 9. miejsce w 16-zespołowej lidze), bez szans na awans, ale też chyba tylko katastrofa na wiosnę przesunęła by zespół z Czyżowic do strefy spadkowej.

Historia zorganizowanego sportu w Czyżowicach sięga 1921 roku – początkowo funkcjonował tam klub Jedność Czyżowice, który po dwóch latach przekształcił się w Naprzód Czyżowice, by na początku lat 30-tych ponownie zmienić nazwę, tym razem na Robotniczy Klub Sportowy Czyżowice. RKS funkcjonował przez kilkanaście lat, chociaż w okresie hitlerowskiej okupacji czyżowicki sport niemal zupełnie zanikł. Po II wojnie światowej, w roku 1950 roku, powrócono do nazwy Naprzód Czyżowice (początkowo był to LZS, obecnie LKS), a rok później oddano do użytku boisko przy ul. Rogowskiej, na którym czerwono-czarni grają do dzisiaj.

Więcej o historii czyżowiciej drużyny przeczytać można na jej stronie internetowej. Natomiast klikając tutaj można obejrzeć meczową galerię ze spotkania z Naprzodem Rydułtowy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz