04/09/2012

Puchar Polski: Śląsk Świętochłowice - Jastrząb Bielszowice (Ruda Śląska)

Śląsk Świętochłowice kontra Jastrząb Bielszowice – to tak do rymu, ale my tu nie o poezji. Stadion świętochłowickiego OSiR-u, czyli popularna „Skałka”, to ciekawy obiekt o imponujących gabarytach, ale prawdopodobnie w ogóle nieznany osobom spoza katowickiej konurbacji. A szkoda, bo robi wrażenie i aż szkoda, że rozgrywający na nim mecze Śląsk aktualnie rywalizuje w rozgrywkach Klasy A…

Chociaż Śląsk Świętochłowice powstał już w 1920 roku, to w swojej ponad 90-letniej historii nie doczekał się poważnych sukcesów. Najlepsze lata „niebiesko-białych” przypadają na dwudziestolecie międzywojenne, kiedy to przez trzy sezony rywalizowali w I lidze, czyli na najwyższym wówczas szczeblu rozgrywek piłkarskich w Polsce (1928, 1935 i 1936). W 1939 roku świętochłowiczanie byli blisko powrotu do elity, ale rozgrywki (w których byli liderem) nie zostały dokończone. Podczas okupacji klub został przemianowany na TuS Swientochlowitz, a w 1945 reaktywowany pod oryginalną nazwą „Śląsk”, jednak do sukcesów sprzed dekady już nie nawiązał.

Mimo gry w niższych ligach, piłkarze (a także żużlowcy) Śląska mogli czuć się dumni ze względu na swój stadion. Wybudowany w latach 70-tych ubiegłego wieku, był w stanie pomieścić podobno 25 tysięcy widzów, chociaż rekord frekwencji – ustanowiony w dniu otwarcia – jest o dwa tysiące wyższy. A dziś? W rozgrywkach Klasy A (Śląsk w zeszłym sezonie spadł z okręgówki) podaje się, że oficjalna pojemność miejscowego OSiR-u to… 244 miejsca, chociaż wszystkie siedzące. Wydaje się to co najmniej śmieszne. ;)

O samym meczu za wiele powiedzieć nie mogę, ponieważ sam nie wiem, czy widziałem dokładnie jakąś bramkę. Gdy śledziłem boiskowe poczynania, starałem się dokładnie przyjrzeć i próbowałem nawet uchwycić bramkową akcję, to nic z tego nie wychodziło. Natomiast gdy tylko traciłem kontakt wzrokowy z boiskiem, to piłka trzepotała w siatce. Szczerze mówiąc, to po końcowym gwizdku sam nie byłem pewien rezultatu. :D

04.09.2012; Okręgowy Puchar Polski, podokręg Katowice:
Śląsk Świętochłowice - Jastrząb Bielszowice (Ruda Śląska) 5:1 (1:0)

Widzów: ok. 35.

Bilet: Wstęp wolny.



PS. Takie stadiony, jak m.in. świętochłowicka "Skałka", tylko wprowadzają mnie w zakłopotanie, ponieważ swoim aparatem nie mam możliwości wykonania panoramicznego zdjęcia. A tutaj aż się prosi, aby na jednym zdjęciu widać było piękny widok na trybuny oraz boisko.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz