23/11/2011

Zapomniane: Sokół Rojca (Radzionków)

Poszukując informacji na temat klubów z regionu Górnego Śląska i Zagłębia Dąbrowskiego natrafiłem na nieistniejący już zespół z Rojcy, dzielnicy Radzionkowa. Piłkarska sekcja Młodzieżowego Klubu Sportowego „Sokół”, bo o nim mowa, istniała zaledwie trzy lata, ale dla mnie przez kilka tygodni była małą zagadką.

Cały problem związany z Sokołem Rojca wiązał się… ze znalezieniem jego stadionu czy też boiska, z którego korzystali Radzionkowianie. Według informacji podanych w Internecie, siedziba klubu mieściła się przy ulicy Zofii Nałkowskiej 2, czyli w Zespole Szkół Techniczno-Ekonomicznych. Przeglądając mapę byłem zatem przekonany, że piłkarze Sokoła korzystali ze szkolnego boiska. Ale… po pojawieniu się na miejscu zobaczyłem to:

Nie wygląda to na miejsce, gdzie przed paroma laty grano w piłkę, nawet na poziomie Klasy B, prawda? I to nawet nie z powodu braku bramek czy linii, po prostu teren wydaje się za mały na boisko piłkarskie.

Poszukiwania stadionu zostały więc przerwane, a ja nawet zacząłem podejrzewać, że tereny, gdzie jeszcze przed sześcioma latami rozgrywano spotkania w B-klasie, są już zagospodarowane w inny sposób. Dopiero niedawno przyjrzałem się zdjęciom wykonanym przez Rzeźnika na zaprzyjaźnionym serwisie Kartofliska.pl, następnie raz jeszcze sprawdziłem mapę Radzionkowa i zagadka została rozwiązana. Boisko, na którym grał Sokół Rojca, istnieje nadal, a położone jest niespełna kilometr na zachód od wspominanej wyżej szkoły. :)

Skoro temat poszukiwania stadionu (choć słowo stadion to naprawdę spory komplement dla tego obiektu ;) ) jest już zamknięty, czas na kilka słów o drużynie. O Młodzieżowym Klubie Sportowym „Sokół” Rojca nie mogę powiedzieć zbyt wiele. Zdając się na serwis Cidry.pl, klub powstał 11 stycznia 2011 roku, a obecnie działa tylko kobieca sekcja siatkówki – nie wiem jednak, czy jest to informacja aktualna, bo przeglądając siatkarskie ligi nie znajduję w nich zawodniczek z Radzionkowa . Piłkarze natomiast walkę o punkty zainaugurowali w sezonie 2003/04 i rywalizowali w Klasie B przez trzy sezony, ale bez sukcesów. Latem 2004 roku Sokół Rojca rywalizował w okręgowym Pucharze Polski i dzięki wolnemu losowi doszedł do II rundy, gdzie w derbach uległ 2:8 rezerwom Ruchu.



PS. Strona internetowa Sokoła Rojca wciąż istnieje w internetowej otchłani, ale... wciąż nie jest jeszcze gotowa. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz