02/05/2011

1.Klasse A: FC Polska Wien - SVS Antonshof-Kledering

Cel, jakim było obejrzenie meczu na każdym szczeblu lokalnych rozgrywek, został w końcu zrealizowany. W sobotę obejrzałem spotkanie 1.Klasse A pomiędzy FC Polska Wien a SVS Antonshof-Kledering. Niestety na stadionie pojawiłem się późno, kilka minut przed gwizdkiem kończącym pierwszą połowę.

Spóźnienie było wkalkulowane, ale aby nie było zbyt duże specjalnie wcześniej wyszedłem z meczu Atletiko Prater. Na moje nieszczęście niedokładnie sprawdziłem trasę i… zgubiłem się. Nadłożyłem trochę drogi i ostatecznie na mecz wpadłem w okolicach 35-40. minuty.

Całe szczęście, że na przerwę Polacy schodzili z jednobramkowym prowadzeniem. Po zmianie stron dołożyli jeszcze cztery trafienia i odnieśli pewne zwycięstwo 5:0, rewanżując się tym samym za dotkliwą porażkę rezerw 3:10. A w tym miejscu dodać musze jeszcze, że po raz pierwszy spotkałem się tutaj z niepełną obsadą sędziowską – brakowało jednego liniowego.

Przed meczem przekonany byłem, że trenerem polonijnej drużyny jest Krzysztof Ratajczyk. Niestety, okazało się, że Rataj owszem – trenował i jednocześnie grał w FC Polska Wien, ale już nie gra. Kwestie finansowe – FC Polska to drużyna amatorska, a utrzymanie takiego trenera to – jak mówili mi po meczu dwaj kibice – kwestia nawet dwóch tysiaków. Oczywiście euro. Czy to prawda? Pozostaje zaufać moim informatorom.

Budujące jest to, że mecz Polski Wiedeń był jak dotąd jedynym z niższych lig, na których byłem, gdzie pojawiał się jakikolwiek doping. Tylko momentami, głównie po zdobytych bramkach usłyszeć można było kilka krótkich pieśni, ale możemy być dumni, że nasi krajanie angażują się w wydarzenia na boisku, chociaż jest to VI liga.

Wspominałem o kwestiach finansowych. Każdy pieniądz jest potrzebny na utrzymanie drużyny, więc wziąłem udział w loterii i kupiłem dwa losy. I wygrałem! Tak! Wygrałem worek drobnych upominków: piwo, segregator, trzy długopisy i… słoik śledzi. :)

30.04.2011; 1.Klasse A:
FC Polska Wien - SVS Antonshof-Kledering 5:0 (1:0)
1:0 - Bartłomiej Markowicz 3'
2:0 - Bartosz Olsański 59'
3:0 - Bartosz Olsański 73'
4:0 - Bartłomiej Markowicz 80'
5:0 - Bartosz Olsański 86'

Widzów: ok. 50.

Bilet: Wstęp wolny.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz