30/03/2013

I liga: GKS Katowice - Bogdanka Łęczna

Nim wybrałem się na mecz do Katowic, „jednym okiem” oglądałem telewizyjne transmisje ze spotkań ekstraklasy pomiędzy Piastem Gliwice i Jagiellonią Białystok oraz GKS-em Bełchatów i Śląskiem Wrocław. W obu z nich sędziowie pokazywali czerwone kartki i dyktowali rzut karny. Przyznam, że na podobne „atrakcje” liczyłem przy Bukowej i… dostałem nawet więcej, niż chciałem. ;p

GKS wygrał skromnie 1:0, a trzy punkty zapewnił katowiczanom ich najlepszy strzelec w tym sezonie, czyli Przemysław Pitry, który do bramki trafił… zgodnie z moimi oczekiwaniami - z rzutu karnego. Jednak, dla odmiany od dzisiejszych spotkań w T-Mobile Ekstraklasie, tym razem faulującym nie był bramkarz, obyło się także bez czerwonej kartki. Te (bo było ich więcej niż jedna) zaczęły sypać się dopiero w II połowie. :)

W 73. minucie drugą żółtą kartkę ujrzał pomocnik gości Dawid Sołdecki. Minęła chwila, a jego śladem poszedł Sławomir Duda z GKS-u. Najwyraźniej jednak przyjezdni z Łęcznej nie chcieli iść remisu w tej  walce na kartki, dlatego już w doliczonym czasie gry do meczowego protokołu po raz drugi wpisał się Michał Renusz. Zatem w czerwonych kartkach 2:1 dla Górnika zwanego dziś Bogdanką.

Co ciekawe, 2:1 dla gości było także w strzelonych bramkach. Tak, to nie żaden błąd - piłkarze z Łęcznej dwukrotnie wyrównywali stan meczu, ale oba gole nie zostały uznane. I to ku mojemu ogromnemu zaskoczeniu, bo… o końcowym wyniku dowiedziałem się dopiero w domu. Stadion przy Bukowej opuszczałem przekonany, że spotkanie zakończyło się remisem 1:1.

Po meczu „Blaszok” odśpiewał „Sto lat”, adresowano do trenera Rafała Góraka. Niestety pytania o urodzinową „halbę” nie doczekały się chyba odpowiedzi. ;p

Na koniec informacja dla osób zainteresowanych obejrzeniem domowego meczu GKS-u, jak i dla kolekcjonerów biletów. Otóż tradycyjne papierowe wejściówki na Bukowej to już przeszłość - jesienią można było zakupić bilet "na dowód", od teraz w użyciu pozostaje tylko plastikowa Karta Kibica. [']

30.03.2013; I liga:
GKS Katowice - Bogdanka Łęczna 1:0 (1:0)
1:0 - Przemysław Pitry 35' (k.)

Czerwone kartki: Sławomin Duda (78', za drugą żółtą) - GKS Katowice, Dawid Sołecki (73', za drugą żółtą) oraz Michał Renusz (90', za drugą żółtą) - Bogdanka Łęczna

Widzów: ?

Bilet: 10 PLN.


1 komentarz: