27/12/2012

Groundspotting: FK Slavia Orlová-Lutyně

Krążąc w wakacje po Śląsku Cieszyńskim odwiedziłem łącznie kilkanaście stadionów oraz boisk zarówno po polskiej, jak i czeskiej stronie. U naszych południowych sąsiadów poruszałem się głównie metodą „na chybił-trafił” i właśnie w ten sposób dotarłem na stadion, na którym swoje mecze rozgrywa FK Slavia Orlová-Lutyně - aktualny beniaminek grupy morawsko-śląskiej III ligi czeskiej.

Historia Slavii rozpoczyna się na przełomie lat 20-tych i 30-tych XX wieku. Klub powstał w 1929 lub 1930 roku, a pierwszy oficjalny mecz rozegrał w kwietniu 1931. Początkowo planowano, by zespół występował pod nazwą AC Sparta, ale na to zgody nie wyraziły ówczesne władze (?).  W ponad 80-letniej historii klubu z Orłowej pojawiały się także Inn nazwy: Banik OKD Doubrava, Banik Doubrava-Kopaniny czy TJ Důl Doubrava-Orlová. Do oryginalnej nazwy Slavia powrócono dopiero w 1989 roku.

Na swoim dzisiejszym stadionie, położonym przy ulicy Na Stuchlíkovci, piłkarze spod znaku czerwonej gwiazdy występują ponad 50 lat, bo od roku 1961.


Jak wspominałem na wstępie, w wakacje po czeskiej części Śląska Cieszyńskiego poruszałem się niemal “po omacku”, bez większego przygotowania. Na stadion Slavii trafiłem przypadkiem, bo wydaje mi się, że zmierzałem na boisko w Porubie (inna dzielnica Orłowej). Oprócz tego dotarłem do Hawierzowa, gdzie planowałem zwiedzić ten oto stadion Dukli:


Niestety na stadion MFK Havířov wejść mi się nie udało (i żałuję, bo było to do wykonania), ale… znalazłem za to coś innego. :P Jakieś 2,5 km na południe, może południowy zachód, znaleźć można stadion RC Havířov - aktualnego wicemistrza Czech w rugby. A na mecz MFK na stadionie Dukli wypada wybrać się w 2013 roku. :)

1 komentarz:

  1. Bardzo ciekawie to zostało opisane. Będę tu zaglądać.

    OdpowiedzUsuń