21/08/2012

Groundspotting: Fav AC-Platz









Jest w Wiedniu jeden stadion, który chciałem odwiedzić przed rokiem, jednak zabrakło czasu. Mowa o FAV AC-Platz, zwracającym na siebie uwagę kibiców oryginalnym rozwiązaniem – otóż jedna z trybun tego kameralnego obiektu znajduje się… w bloku mieszkalnym, a dokładnie na jego parterze. W te wakacje w końcu udało mi się zobaczyć to cudo na własne oczy. :)

Fav AC-Platz należy do powstałego w 1910 roku Favoritner Athletikclub (obecnie Cashpoint FavAC, ze względu na sponsora), klubu występującego w Wiener Stadtlidze, czyli na czwartym szczeblu austriackich rozgrywek. Męska sekcja czerwono-czarnych ma w swojej historii występy w Bundeslidze (lata 30-te i 80-te), ale największy sukces to dzieło piłkarek Fav AC, które w 1973 roku zostały mistrzyniami Austrii – pierwszymi w historii.

O samym stadionie trudno znaleźć w Internecie jakiekolwiek konkretne informacje. Jak jednak zdradził mi Brücki, grę na tym obiekcie rozpoczęto już w 1921 roku, chociaż przez dekady istniała tam tylko jedna trybuna z drewnianymi ławkami. Budynek, w którym obecnie znajduje się trybuna kryta, powstał dopiero w 1999 roku. Aktualna pojemność stadionu? Podobno 3500 chociaż znalazłem informację nawet o 5000.

Dla chcących zwiedzić Fav AC-Platz podczas meczu jeszcze jedna informacja: z obiektu korzysta także występujący w rozgrywkach 3.Klasse (VIII liga) amatorski SC Maccabi Wien, chociaż wydaje mi się, że w tym przypadku chłopaki korzystają z bocznego boiska ze sztuczną nawierzchnią.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz